Alternative navne: Pull down

Sæt dig i maskinen med et naturligt lændesvaj. Træk stangen ned til brystet. Kontrolleret tilbage til udgangspositionen.
Træk til bryst Træk til bryst

Sæt dig i maskinen og indstil benholderen, så den holder kroppen fikseret. Tag fat i stangen som det virker naturligt. Træk herfra stangen til øverste del af brystet lige under nøglebenene, samtidig med at ryggen holdes ret, og albuerne bevæges i en lodret bane ned mod gulvet. Sørg for, at skulderbladene samler sig, når du trækker. Undgå at bruge din kropsvægt til trække stangen eller håndtaget ned.

Trækket ned skal være så lige som muligt. For at få plads forbi hovedet, skal du lave en lille ekstension i hoften, når stangen passerer hovedet.

Grebet kan varieres og det har lidt betydning for, hvor meget biceps aktivering bevægelsen indebærer. Hvis man holder underhåndsgreb er biceps på forhånd trukket lidt sammen og har derfor et bedre udgangspunkt.

Bredden af dit greb ændrer hovedsageligt det bevægeudslag, du kan lave. Der er ikke megen forskel på de involverede muskler.

Bemærk: Hvis udgangspositionen er svagt tilbagelænet, aktiveres skulderbladsadduktorerne mere.

Muskelgruppe: Arme, Skuldre, Øvre ryg
Træningsform: Styrketræning
Træningsfokus: træk lodret
Udstyr: maskine

Skriv en kommentar