Discgolf: 5 øvelser til skadesforebyggelse med elastik

Program med øvelser til forebyggelse af skulderskader i Discgolf med elastik.
Varm the

Varm the

Lær mere

Pull aparts

Pull aparts

Hold fast i elastikken med tommelfingrene opad. Træk elastikket fra hinanden med strakte arme, mens du lader tommelfingrene pege bagud.

Lær mere

Paloff Press

Paloff Press

Lær mere

Skulder, external rotation from pullback

Skulder, external rotation from pullback

Lær mere

Skulder, external rotation from front

Skulder, external rotation from front

Lær mere

Skulder, internal rotation

Skulder, internal rotation

Lær mere

Skulder, internal rotation

Skulder, internal rotation

Lær mere

Jeg har opdaget at dette program får en del trafik. Derfor er jeg ved at forbedre programmet. Følg os på Facebook eller på Twitter eller tilmeld dig vores nyhedsbrev eller brug kommentarerne, hvis du vil have en update, når det er klar.

Lav ti gentagelser for hver øvelse, hver gang du varmer op.

Disse øvelser er lavet i samarbejde med discimport.dk.


Nelson et al (2015) fik 883 svar på deres spørgeskema til amerikanske discgolfspillere. De fandt flest skader i albuen og skulderen. De spillere der primært brugte forhåndskastet (12,7%) havde størst sandsynlighed for at få en albueskade.

Rahbek og Nielsen (2015) analyserede 105 respondenter på deres spørgeskema om skadeshistorik fra danske discgolf-spillere. De hyppigste skader rapporteret i undersøgelsen var skulderskader og albueskader.

Derfor har vi lavet nogle træningsøvelser, som kan være med til at forebygge skulderskader og albueskader i discgolf.

Men studierne viser også, at rygskader og knæskader er hyppige blandt discgolfspillere (se Nelson et al 2015; Rahbek og Nielsen 2015).

Hvis du gerne vil spille discgolf uden skader lige når du har lyst, så er det altså en god ide at du holder dig skadesfri. De vigtigste ting for at holde dig skadesfri er følgende:

  • Du varmer ordentligt op! Det kan ikke siges ofte nok. Hvis du vil nyde sporten mest muligt, så er der ingen vej uden om at varme grundigt op. Det er ikke sikkert, at skaden kommer i dag, men den kommer på et tidspunkt, hvis du skipper opvarmningen hver gang.
  • Du kaster med fornuftig teknik. Det kan betale sig at træne sin teknik, så den bliver så hensigtsmæssig som muligt.
  • Du laver øvelser til at stabilisere dine bevægelser. Ofte kan det betale sig at lave øvelser, som er med til at styrke og stabilisere dine bevægelser.

Derfor er vi også ved at lave et program, der styrker din core og dine ben.

https://bestdiscgolfers.com/common-disc-golf-injuries-prevention-remedies/

https://www.stlouispt.com/blog/Disc-Golf-Injuries-1 https://www.stlouispt.com/blog/Disc-Golf-Injuries-2

Skriv en kommentar