300 Dumbell Challenge

12 øvelser og du skal lave 25 gentagelser af hver øvelse - i alt 300 gentagelser. Du skal gennemføre programmet så hurtigt som muligt. Du skal færdiggøre en øvelse før du går videre til den næste, men det er i orden at holde pause under udførelsen af den enkelte øvelse.
Mave, Reverse crunch

Mave, Reverse crunch

Lig på ryggen og hold fast med armene. Før derefter knæene op mod skuldrene.

Learn More

Russian twist

Russian twist

Sid på numsen med bøjede knæ. Læn dig tilbage indtil mavemusklerne begynder at stramme. Med håndfladerne sammen roterer du skiftevis fra den ene side og til den anden side.

Learn More

Spiderman lunges

Spiderman lunges

Hvil på fødderne og på håndfladerne som til en armstrækning. Før skiftevis fødderne op til den hånden i samme side.

Learn More

Lunges hop

Lunges hop

Stå med i bredstående med fødderne i forlængelse af hinanden. Gå ned i knæ og spring. I luften skifter du ben, så du lander med det andet ben forrest. Kan laves med eller uden håndvægte.

Learn More

Sakse hofteløft

Sakse hofteløft

Lig på ryggen på gulvet. Hælen af den ene fod er på en bænk, mens det andet ben er bøjet lidt. Løft nu hoften op med loftet.

Learn More

Armstrækning, T

Armstrækning, T

Lav en armstrækning. Når du har strakte arme, løfter du den ene arm op, så du står som et T og overkroppen er vinkelret på gulvet.

Learn More

Lunges med drejning

Lunges med drejning

Hold en vægt i strakte arme i skulderhøjde. Tag et skridt fremad, mens du fører vægtskiven ud på siden af det knæ, du har længst fremme. Skub fra og før vægtskiven tilbage til udgangsstillingen

Learn More

Turkish getup

Turkish getup

Lig på ryggen. Hold en vægt i strakt arm. Herfra skal du rejse dig op, mens du holder vægten over hovedet i strakt arm hele tiden. Læg dig ned igen.

Learn More

Træk, enarms

Træk, enarms

Tag fat i vægten på gulvet. Bøj i knæ- og hofteled og hold ryggen ret. Herfra skal du accellere håndvægten, så du kan gribe den i strakt arm over hovedet.

Learn More

Squat med hop

Squat med hop

Gå kontrolleret ned i knæ. Med så kort pause i benbøjningen laver du et eksplosivt spring.

Learn More

12 øvelser og du skal lave 25 gentagelser af hver øvelse - i alt 300 gentagelser. Du skal gennemføre programmet så hurtigt som muligt. Du skal færdiggøre en øvelse før du går videre til den næste, men det er i orden at holde pause under udførelsen af den enkelte øvelse. Se mere på www.motionsplan.dk/artikel/300-challenge