One arm rows er et horisontalt træk, hvor du med en arm trækker en vægt tættere på dig selv. Typisk laves one arm rows med at støtte på en bænk, men du kan også lave den stående, hvor du støtter hånden på et stativ.

One arm rows er et horisontalt træk, hvor du med en arm trækker en vægt tættere på dig selv. Typisk laves one arm rows med at støtte på en bænk, men du kan også lave den stående, hvor du støtter hånden på et stativ.

I one arm rows på bænk holder du en vægt i den ene hånd. Sæt et knæ op på bænken og støt armen på bænken. Ryggen er parallel med jorden. Hold en ret ryg under hele bevægelsen. Start med at vægten bare hænger i armen. Start bevægelsen i i skulderbladet og træk vægten opad. Lav et stort bevægeudslag.

Når du laver rows med en håndvægte, så er dine skrå mavemuskler mere aktive, fordi de forsøger at modstå rotationen, der skabes af en tung vægt i den ene hånd.

Roning, enarms Roning, enarms Roning, enarms

Alternative navne: one arm rows, en-arms roning, dumbbell rows, en-arms stående roning, one arm dumbbell rows

Muskelgruppe: Arme, Skuldre, Øvre ryg
Træningsform: Styrketræning
Træningsfokus: træk vandret
Udstyr: håndvægte

Skriv en kommentar