Vi præsenterer viden om en lang række forskellige træningsformer. Du kan lade dig inspirere af alle de forskellige måder at træne på.

Du kan også læse mere om, hvordan du kan optimere din træning.

Styrketræning

Styrketræning handler om at blive stærkere, bygge større muskler eller begge dele på samme tid. Vi har skrevet rigtig mange indlæg om styrketræning, styrketræningsprogrammer og øvelser til styrketræning.

Læs mere om styrketræning her eller se vores begynderprogram til calisthenics.

Løb

Løb handler om at lære at løbe, blive en hurtigere løber eller kunne løbe længere. Vi hjælper dig i gang med træningsprogrammer og løbeøvelser.

Læs mere om løb og løbetræning her.

Cardio og kondition

Cardio handler om at træne din kondition og dit kredsløb. Du kan bruge mange forskellige måder til at træne på. Vi har forslag til træningsprogrammer og øvelser til din cardiotræning. Du kan også tjekke vores guide til de bedste cardiomaskiner.

Læs mere om cardio træning og konditionstræning.

Cykling

Cykling bliver mere og mere populært. Vi har samlet masser indhold om cykling og tests, som du kan bruge, hvis cykling er din primære træningsform.

Læs mere om cykling og cykeltræning her.

Yoga og mindfulness

Vi har skrevet flere indlæg om yoga og mindfulness. Tjek dem her:

Træning af muskelgrupper

Når du gerne vil træne forskellige muskelgrupper, så skal du vælge passende træningsøvelser, så du træner de rigtige muskler.

Vi har her på sitet samlet de bedste træningsøvelser, strækøvelser, balanceøvelser, træning af core og kropsstammen og styrketræningsøvelser. Vi har lavet en grundig forklaring af alle øvelserne, og der er både øvelser til styrketræning, konditionstræning, yoga, udstrækning, mobilitet og cardio.

Du kan også tjekke vores dedikerede sider til øvelser til maven, armøvelser, benøvelser, øvelser til brystet, baldeøvelser, rygøvelser eller skulderøvelser.

Nogle af vores meget populære guides til træning af muskelgrupper er vores guide til chinups og pullups og armstrækninger og armbøjninger.

Under alle omstændigheder bør du til inspiration dykke ned i alle vores træningsøvelser.