Rite 5: Sæl og omvendt V

Hjælp med at forbedre denne side

For at udføre den femte rite skal du ligge på maven. Sæt nu hænderne på underlaget ud fra skuldrene. Herefter skal du strække dine arme, så kun dine tæer og hænder rammer underlaget. Bøj nu i hoften og før bagdelen opad, så din krop former en pyramide. Før derefter hoften ned mod jorden igen. Skift mellem de to stillinger.


Rite 5: Sæl og omvendt V kan trænes med kropsvægt. Øvelsen er en del af kategorien kropsstamme, de fem tibetanere. Rite 5: Sæl og omvendt V træner baglår, core, og mave.

For at udføre den femte rite skal du ligge på maven. Sæt nu hænderne på underlaget ud fra skuldrene. Herefter skal du strække dine arme, så kun dine tæer og hænder rammer underlaget. Bøj nu i hoften og før bagdelen opad, så din krop former en “pyramide”. Før derefter hoften ned mod jorden igen. Skift mellem de to stillinger.

Du tager her en indånding, når du går ned og lungerne har mest plads, mens du puster al luften ud, når du går op i “pyramiden”.

Denne rite er en del af de fem tibetanere.

Rite 5: Sæl og omvendt V Rite 5: Sæl og omvendt V
Muskelgruppe: Baglår, Core, Mave
Træningsform: Strækøvelser, Styrketræning, Yoga
Træningsfokus: helkropsøvelse
Udstyr: kropsvægt