Rite 4: Table pose

Hjælp med at forbedre denne side

Den fjerde rite sætter du dig på gulvet med strakte ben. Sænk herefter hagen mod brystet. Ryk derefter hovedet så langt tilbage det kan komme, og løft kroppen op i en ”bro”, ved at spænde i alle muskler. Slap herefter af i musklerne og kør din krop tilbage til startpositionen.


Rite 4: Table pose kan trænes med kropsvægt. Øvelsen er en del af kategorien kropsstamme, de fem tibetanere. Rite 4: Table pose træner baglår, baller, og skuldre.

Den fjerde rite sætter du dig på gulvet med strakte ben. Sænk herefter hagen mod brystet. Ryk derefter hovedet så langt tilbage det kan komme, og løft kroppen op i en ”bro”, ved at spænde i alle muskler. Slap herefter af i musklerne og kør din krop tilbage til startpositionen.

Du skal i denne øvelse løfte kroppen op på en indånding, og sænke kroppen på en udånding.

Denne rite er en del af de fem tibetanere.

Rite 4: Table pose Rite 4: Table pose Rite 4: Table pose
Muskelgruppe: Baglår, Baller, Skuldre
Træningsform: Mobilisering, Strækøvelser, Styrketræning, Yoga
Træningsfokus: helkropsøvelse
Udstyr: kropsvægt