Rite 3: Forlår

Hjælp med at forbedre denne side

Den tredje rite er forholdsvis simpel. Sæt dig på knæene, så kun dine tær og knæ rør underlaget. Placer herefter dine hænder på baglåret. Træk nu hagen mod brystet ved at bøje hovedet fremover. Bøj derefter hoved bagover og svaj i din rygrad. Kør efterfølgende op til standardpositionen.


Rite 3: Forlår kan trænes med kropsvægt. Øvelsen er en del af kategorien koordination og balance, de fem tibetanere. Rite 3: Forlår træner core og forlår.

Den tredje rite er forholdsvis simpel. Sæt dig på knæene, så kun dine tær og knæ rør underlaget. Placer herefter dine hænder på baglåret. Træk nu hagen mod brystet ved at bøje hovedet fremover. Bøj derefter hoved bagover og svaj i din rygrad. Kør efterfølgende op til standardpositionen.

Træk vejret ind når du bøjer dig bagover, og pust ud når du bøjer dig forover.

Denne rite er en del af de fem tibetanere.

Rite 3: Forlår Rite 3: Forlår Rite 3: Forlår
Muskelgruppe: Core, Forlår
Træningsform: Styrketræning, Yoga
Træningsfokus: kropsstamme
Udstyr: kropsvægt