Træning med sliders eller klude kan være rigtig effektivt til at give mere modstand i din træning. Jeg bruger ofte klude og sliders, når jeg skal lave nogle øvelser kun med kropsvægt. Det kan virkelig give en god effekt.

Jeg har lavet mine egne sliders af et lille stykke tæppe, som jeg fik foræret af det lokale tæppefirma, men du kan også bruge en klud eller noget andet, som kan bevæge sig hen over dit gulv.

Jeg har her samlet nogle gode øvelser, hvor klude og sliders i træningen giver rigtig god mening.

Klude er særdeles velegnede til, hvis du er ved at planlægge et træningsprogram til hjemmetræning.

Øvelser til træning med klude og sliders

Træning af hoftebøjer med klude

Støttende på alle hænder og tæer med strakt krop. Vægten frem på armene. Begge fødder placeret på gulvklude. Træk fødderne frem mod hænderne ved at bøje i hoften. Lad derefter fødderne glide tilbage til udgangsposition. Hold kropsspændingen hele vejen til slutposition.

Støttende på alle hænder og tæer med strakt krop. Vægten frem på armene. Begge fødder placeret på gulvklude. Træk fødderne frem mod hænderne ved at bøje i hoften. Lad derefter fødderne glide tilbage til udgangsposition. Hold kropsspændingen hele vejen til slutposition.

Træning af baglår, glid ud på to ben

Lig på ryggen. Skyd hoften op. Med en klud under fødderne lader du fødderne glide udad indtil kroppen er så ret som muligt. Træk benene tilbage igen.

Lig på ryggen. Skyd hoften op. Med en klud under fødderne lader du fødderne glide udad indtil kroppen er så ret som muligt. Træk benene tilbage igen.

Træning af baglår, glid ud på et ben

Lig på ryggen. Skyd hoften op og stræk det ene ben. Med en klud under den anden fod lader du fødderne glide udad indtil kroppen er så ret som muligt. Træk dig tilbage til udgangspunktet.

Lig på ryggen. Skyd hoften op og stræk det ene ben. Med en klud under den anden fod lader du fødderne glide udad indtil kroppen er så ret som muligt. Træk dig tilbage til udgangspunktet.

Flere øvelser til træning med klude og sliders

Dan Sapstead foreslår sliding reaching pushups.

Øvelser med klude og sliders

Sumo squat med klud

Sumo squat med klud

Sumo squat med klud kan trænes med klud. Øvelsen er en del af kategorien ben, squat. Sumo squat med klud træner baller, core, og forlår.

Baglår, glidud et ben

Baglår, glidud et ben

Lig på ryggen. Skyd hoften op og stræk det ene ben. Med en klud under den anden fod lader du fødderne glide udad indtil kroppen er så ret som muligt. Træk di...

Baglår, glid ud, to ben

Baglår, glid ud, to ben

Lig på ryggen. Skyd hoften op. Med en klud under fødderne lader du fødderne glide udad indtil kroppen er så ret som muligt. Træk benene tilbage igen.

Hoftebøjer med klud

Hoftebøjer med klud

Støttende på alle hænder og tæer med strakt krop. Vægten frem på armene. Begge fødder placeret på gulvklude. Træk fødderne frem mod hænderne ved at bøje i ho...