INOL er brugbart for vægtløftere, styrkeløftere og folk der styrketræner. INOL er et tal, der repræsenterer både volumen og intensiteten. INOL er en forkortelse af Intensity + Number Of Lifts. Tallet er ret brugbart for at forstå den samlede anstrengelse en specifik træning eller en træningsuge har på kroppen.

Udregn INOL i denne beregner

Tjek denne INOL-beregner baseret på liftvault.com.

Udregning af INOL.

INOL for en enkelt øvelse i en enkelt træning

INOL værdi Guideline
< 0.4 Ikke nok stimulus
0.4 - 1 Nok stimulus, som du kan restituere fra
1 - 2 Godt i loading og akkumuleringsfaser
> 2 Meget vanskeligt at restituere fra

INOL for en træningsuge

INOL VALUE GUIDELINE
< 2 God for recovery og deload faser
2 -3 Anbefalet i loading faser
3 - 4 Opbygger træthed, kan køres i kortere perioder
> 4 Ikke anbefalet

INOL Heat Map

En anden god måde at forstå INOL-værdier på kan være gennemm et heat map. Denne fortolkning af INOL er fra en arkiveret post på Reddit fra /r/nSuns.

INOL Heat Map

Bruger du INOL?

Bruger du INOL i din træning - eller hvordan holder du styr på din træningsmængde, når du laver et program. Her er en smart lille app, hvis du vil tracke din INOL.

Referencer om INOL