INOL er brugbart for vægtløftere, styrkeløftere og folk der styrketræner. INOL er et tal, der repræsenterer både volumen og intensiteten. INOL er en forkortelse af Intensity + Number Of Lifts. Tallet er ret brugbart for at forstå den samlede anstrengelse en specifik træning eller en træningsuge har på kroppen.

Udregn INOL i denne beregner

Tjek denne INOL-beregner baseret på liftvault.com.

Udregning af INOL.

INOL for en enkelt øvelse i en enkelt træning

INOL værdi Guideline
< 0.4 Ikke nok stimulus
0.4 - 1 Nok stimulus, som du kan restituere fra
1 - 2 Godt i loading og akkumuleringsfaser
> 2 Meget vanskeligt at restituere fra

INOL for en træningsuge

INOL VALUE GUIDELINE
< 2 God for recovery og deload faser
2 -3 Anbefalet i loading faser
3 - 4 Opbygger træthed, kan køres i kortere perioder
> 4 Ikke anbefalet

INOL Heat Map

En anden god måde at forstå INOL-værdier på kan være gennemm et heat map. Denne fortolkning af INOL er fra en arkiveret post på Reddit fra /r/nSuns.

INOL Heat Map

Bruger du INOL?

Bruger du INOL i din træning - eller hvordan holder du styr på din træningsmængde, når du laver et program. Her er en smart lille app, hvis du vil tracke din INOL.

Referencer om INOL

Skriv en kommentar