Jeg har samlet en liste over muskler i dine arme her. Det er godt at vide, hvordan dine armmuskler virker, hvis du gerne vil træne musklerne i armene.

muskler i arme trænes med biceps curls og triceps
Biceps curls er en meget brugt øvelse til at træne musklerne i armene. Hvis du gerne vil have store armmuskler skal du både træne armbøjerne og armstrækkerne, bl.a. triceps.

Hvorfor træne musklerne i dine arme?

Rigtig mange vil gerne have større muskler i deres arme. Der er mange måder at træne musklerne i armene på, og hvis du træner armene med en god balance, så kan du undgå skader i albuerne, håndleddene og skuldrene.

Hvilke muskler har du i dit arme?

Jeg har samlet musklerne i armene på en liste med lidt flere informationer herunder.

Liste over muskler i dine arme

Jeg har lavet en samlet liste over muskler i kroppen her, hvis du er interesseret i at lære endnu mere om anatomien i kroppen.

Vigtige øvelser til træning af armmuskler

Armstrækning

Start med strakt krop og strakte arme. Sænk dig derefter ned mod gulvet og stræk armene igen. Hold kroppen ret gennem hele øvelsen.

Start med strakt krop og strakte arme. Sænk dig derefter ned mod gulvet og stræk armene igen. Hold kroppen ret gennem hele øvelsen.

Biceps curl

Hold håndvægtene i strakte arme langs kroppen med håndryggen væk fra kroppen. Før vægten op mod skulderen, mens du laver en rotation i underarmen.

Hold håndvægtene i strakte arme langs kroppen med håndryggen væk fra kroppen. Før vægten op mod skulderen, mens du laver en rotation i underarmen.

Chinup

Chinup, kropshævning med underhåndsgreb kan trænes med bar. Øvelsen er en del af kategorien træk, armøvelser, kropshævninger. Chinup, kropshævning med underhåndsgreb træner arme, skuldre, og øvre ryg.

Man fatter stangen omkring skulderbredde med underhåndsgreb. Man trækker sig op, til man kigger over stangen og sænker sig kontrolleret ned igen.

Konklusion

Det er vigtigt at træne musklerne i armene. Jeg har samlet flere forslag til din armtræning og øvelser til træning af armene.